Cliënten, medewerkers en verwanten op de hoogte houden met de portaal functie
Met behulp van de pagina functie (eventueel in combinatie met informatieborden) kun je met MijnEigenPlan eenvoudig cliënten, medewerkers en verwanten op de hoogte houden van locatie nieuws, aankondigingen en activiteiten.
Hierbij krijgen geïnteresseerden automatisch een e-mail melding wanneer er een nieuw bericht beschikbaar is. Vervolgens kan de cliënt, medewerker of verwant met een eigen e-mail adres + wachtwoord inloggen op de MijnEigenPlan omgeving en ziet dan de voor hem of haar relevante informatie.
Zo hou je iedereen op een eenvoudige manier betrokken bij de locatie!
Hoe werkt het
Om dit in gebruik te nemen zijn er een aantal stappen benodigd.
Stap 1: maak een nieuws pagina aan
Ga als beheerder naar het onderdeel pagina's en maak een nieuwe nieuwspagina aan. Bijvoorbeeld voor locatie nieuws. Vink hierbij de instelling "Pagina is standaard zichtbaar (lees toegang) voor alle gebruikers" aan zodat de pagina standaard zichtbaar is voor alle gebruikers binnen het account.
Vervolgens kun je op deze nieuwe pagina berichten plaatsen. Hierbij kun je ook gebruik maken van het functie "Laat automatisch zien vanaf een bepaalde datum" om berichten in de toekomst in te plannen.
Stap 2: nodig cliënten, medewerkers en verwanten uit
De volgende stap is het uitnodigen van cliënten, medewerkers en verwanten in het MijnEigenPlan account, zodat deze personen toegang hebben tot de nieuws pagina.
Navigeer hiervoor naar "Instellingen" -> "Toegang" en gebruik de optie "+ Gebruiker uitnodigen". Deze gebruikers hebben geen extra rechten nodig.
Belangrijk: let op dat verwanten en cliënten niet als beheerder worden uitgenodigd. Je wilt dat deze groep alleen toegang heeft tot de nieuwspagina, eventueel informatiebord en eigen planning.
Tip: gebruik je deze intranet functie voor het eerst op je locatie? Start dan eerst met een kleine test groep voordat je iedereen uitnodigt.
Stap 3: personen volgen de nieuwspagina
Nadat de cliënten, medewerkers en verwanten de uitnodiging hebben geaccepteerd en een eigen inlog hebben gemaakt mogen zij (eenmalig) de pagina's "volgen" waarvoor ze een meldingen per e-mail willen ontvangen.
Deze stap moet dus uitgevoerd worden door de personen zelf. Je kunt het beste hiervoor een instructie toesturen. De personen navigeren vanaf het start scherm naar "Pagina's" en klikken vervolgens de pagina's aan die hun interesse hebben.
Vervolgens klikken ze op "Klik hier om te volgen":
Hierna ontvangen ze automatisch een e-mail bericht wanneer er een nieuw bericht op de pagina beschikbaar komt.
Tip: combineer met informatiebord
Naast de pagina's kun je ook informatieborden zichtbaar maken voor iedereen met een inlog op de locatie. Hiermee kun je ook verwanten eenvoudig een inkijk geven in het reilen & zeilen van een locatie.
Combineer dit met de pagina functie om bijvoorbeeld een aankondiging te doen van een nieuwe activiteit, waarbij personen zicht direct via het informatiebord kunnen inschrijven.
Meer weten of advies op maat nodig?
Heb je na het lezen van deze (korte) instructie vragen over het inrichten van de intranet functie? Of benieuwd naar andere mogelijkheden? We helpen je graag met de details en andere mogelijkheden. Neem hiervoor contact met ons op.
Heb je nog vragen? Neem contact op, we helpen je graag verder!