Zoek jij één plan dat meerdere oplossingen biedt voor structuur en eigen regie?

De ene cliënt is de andere niet, zeker binnen de GGZ. Maar voor elke cliënt is zelfvertrouwen en eigenwaarde belangrijk.

De digitale informatieborden, cliëntenportaal en apps maken een flexibel hulpmiddel waarmee je je cliënten zelfredzaamheid en voorspelbaarheid geeft. Dat betekent rust in het hoofd en meer eigen regie.

  • Cliënten worden zelfredzamer en ervaren rust in het hoofd
  • Begeleiders krijgen minder herhalende vragen
  • Verlichting van de werkdruk, meer positieve tijd voor de cliënt



Onder andere in gebruik bij:


Woonlocatie

Gebruik de digitale informatieborden om cliënten te informeren over o.a wie er werkt, maaltijdplanning, activiteitenkalender, weer, nieuws en meer.

Jacco heeft NAH en woont op een begeleid wonen locatie. Daar wordt het digitale informatiebord ingezet.
Lees verder ...

Arbeidsplek

Cliënten kunnen zelfstandig taken kiezen & uitvoeren op het digitale informatiebord. Stap-voor-stap ondersteuning bij het uitvoeren van taken met duidelijke plaatjes en filmpjes.

Jeroen heeft ASS en werkt op een arbeidsplek met extra begeleiding door middel van de app.
Lees verder ...

Ambulant

Gebruik de app & online omgeving om cliënten op afstand te begeleiden naar meer zelfstandigheid. Gebruik digitale hulpjes waar de client op terug kan vallen.

Esther en Mila wonen beiden zelfstandig, maar worden ambulant begeleid door Manon met behulp van MijnEigenPlan.
Lees verder ...
In de praktijk: Woongroep

Jacco woont op een woonlocatie. Jacco heeft Niet Aangeboren Hersenletsel door een hersenbloeding 3 jaar geleden. Hierdoor heeft hij last van zijn geheugen. Jeroen woont op dezelfde locatie en heeft ASS. Beiden hebben veel baat bij structuur en willen graag hun zelfredzaamheid vergroten, zodat ze beter kunnen meedoen in de maatschappij. In de centrale hal hangt een informatiebord van MijnEigenPlan.

Alle bewoners hebben een normaal IQ. Hier is het informatiebord op aangepast. Jacco en Jeroen geven aan via het bord of ze in het pand zijn of niet. Ze kunnen op het bord zien wie er wanneer werkt. Dit is handig want dan kunnen ze zien wanneer hun persoonlijk begeleider aanwezig is voor vragen.

Ze hebben afwisselend keukendienst en door het informatiebord weten ze exact wanneer ze ingepland staan voor werkzaamheden. Op deze manier zijn ze zelfstandig, maar weten ze ook wanneer er wat van ze verwacht wordt. Op deze groep gebruiken ze ook geen pictogrammen maar foto’s.

Begeleider Tessa geeft aan dat MijnEigenPlan zo goed werkt, omdat ze het exact naar hun doelgroep kunnen aanpassen. Jacco gebruikt naast het informatiebord ook de app van MijnEigenPlan. Doordat zijn geheugen hem na de hersenbloeding wel eens in de steek laat heeft hij veel baat bij de dagstructuur en hulpjes. Door gebruik te maken van stappenplannen krijgt hij ondersteuning bij handelingen, zoals geld pinnen, koffie zetten en de was doen. Doordat hij dit kan via zijn telefoon voelt hij zich niet anders dan anderen.

Ook voor de begeleiders is MijnEigenPlan van toegevoegde waarde. Ze hoeven hun cliënten veel minder achter de vodden aan te zitten. Door de dagstructuur, zowel via het informatiebord als het individuele plan aan te bieden, krijgen zij veel minder herhalende vragen.

Sluit casus

In de praktijk: Arbeidsplek

Jeroen heeft ASS en werkt bij de McDonald’s. Zij hebben een aantal arbeidsplekken speciaal voor mensen als Jeroen die soms net even wat meer begeleiding nodig hebben. De managers bij deze vestiging weten goed hoe ze hiermee om kunnen gaan. Jacco (NAH) werkt bij een werkplek dat onderdeel is van de organisatie waar hij ook woont. Hij houdt enorm van houtbewerking en maakt op zijn werk dan ook de mooiste creaties zoals tuinmeubelen en kastjes.

Beiden hebben op hun eigen manier hulp nodig bij het werk. Zo heeft Jeroen baat bij een hulpmiddel dat zijn dagstructuur weergeeft. Zodat hij op tijd op staat, en alle taken doet voor hij naar zijn werk gaat en de taken op zijn werk duidelijk zijn. Voordat Jeroen MijnEigenPlan gebruikte kwam hij vaak te laat, omdat hij nog bezig was met andere dingen. Soms meldde hij zich door de chaos in zijn hoofd af voor het werk.

Jacco heeft naast hulp bij zijn dagstructuur ook baat bij stappenplannen die hem helpen om zijn werk goed uit te kunnen voeren. Doordat zijn geheugen is aangetast zijn simpele stappen soms erg moeilijk voor hem. Door stappenplannen op de app van MijnEigenPlan in te voeren kan Jacco grotendeels zelfstandig zijn werk doen. Wat hij fijn vindt is dat het plan op zijn mobiel staat waardoor andere mensen het niet kunnen zien.

Sluit casus

In de praktijk: Ambulant

Esther en Mila wonen beiden zelfstandig, maar worden ambulant begeleid door Manon. Esther heeft ASS en werkt in een lokale supermarkt. Mila heeft eerder op een woongroep gewoond ze heeft een dubbel diagnose. Naast haar Adhd was zij verslaafd aan softdrugs. Mila is hiervoor behandeld en ze heeft haar verslaving goed onder controle. Daarom woont zij nu zelfstandig in haar eigen appartement.

Ondanks dat de dames zelfstandig wonen krijgen zij op bepaalde vlakken nog wel ondersteuning. Esther krijgt ondersteuning op het stukje emotieregulering en dagstructuur. Mila krijgt ondersteuning in het stellen van doelen en het maken een goede daginvulling. Dit doen zij beiden samen met hun ambulant begeleidster Manon. Zij gebruiken hiervoor MijnEigenPlan.

Samen met de dames vult Manon de plannen in, zodat deze volledig op maat is afgestemd. Zo heeft Manon bij Mila beloningen ingevoerd. Mila ging in het begin nogal makkelijk om met de app. Maar nu ze bij elke taken punten kan verdienen, zorgt ze wel dat de taken gedaan worden! Bij 500 punten mag Mila een zelf bedachte beloning uitkiezen.

Manon heeft toegang tot de individuele plannen van Esther en Mila, waardoor zij op afstand kan volgen hoe het gaat met de afspraken die zij gemaakt hebben. Wanneer Manon ziet dat er iets niet goed gaat kan zij op dat moment contact opnemen. Hierdoor is de inzet van de ambulante begeleiding veel efficiënter en effectiever.

Sluit casus


Onderzoek van onze klanten

Aveleijn heeft op ruim 30 locaties informatieborden
en heeft onderzoek naar de resultaten gedaan.

Download PDF

Vilans heeft onderzoek gedaan naar de praktijk resultaten van de informatieborden op zorglocaties.

Download PDF


Dirk heeft een hersenletsel opgelopen. Zijn kortetermijngeheugen is niet meer wat het is geweest. De app MijnEigenPlan helpt hem om dagelijkse taken niet te vergeten en dingen te onthouden.

Ik heb meer rust in mijn hoofd. Geen stress meer om het niet weten wat er komen gaat.
-
Client GGZ Oost Brabant

Zo werkt MijnEigenPlan op jouw locatie




Online portaal

Werk samen met de client en het netwerk aan dagstructuur & doelen.

Meer informatie »


Handige app

Dagstructuur met duidelijke stappenplannen, pictogrammen, kleuren en spraak.

Meer informatie »


Digitale informatieborden

Voorziet in nieuws, diensten & planning voor cliënten en medewerkers op locatie.

Meer over informatiebord groep »
Meer over informatiebord individueel »

Pakketten en prijzen

Er zijn verschillende pakketten beschikbaar.
Wij helpen je graag verder met het advies op maat.

Meer informatie over pakketten »

Helemaal ontzorgd

Wij zorgen er samen met jouw voor dat het een succes wordt op jouw locatie. Dit doen we met:

  • Training op maat
  • Opstartservice op locatie
  • Montage op locatie