Geef je cliënt zelfvertrouwen én verlicht de werkdruk voor de begeleiding.

Succeservaringen zijn belangrijk voor het zelfvertrouwen. Het informatiebord geeft voorspelbaarheid, met de app kunnen moeilijke taken tóch zelfstandig uitgevoerd worden.

Cliënten krijgen hun dagstructuur elke dag op dezelfde manier aangeboden. De begeleider hoeft hierdoor minder aan te sturen, waardoor de communicatie positiever wordt.

  • Cliënten kunnen meer taken zelfstandig uitvoeren
  • Positieve relatie met de cliënt, minder 'Moeten'
  • Er is meer tijd en aandacht voor de cliënt beschikbaar




Woongroep

Gebruik de digitale informatieborden om cliënten te informeren over o.a wie er werkt, maaltijdplanning, activiteitenkalender, weer, nieuws en meer.

Diederik heeft downsyndroom en gebruikt een informatiebord om te weten wie er werkt, wat hij gaat eten en meer.
Lees verder ...

Dagbesteding

Cliënten kunnen zelfstandig taken kiezen & uitvoeren op het digitale informatiebord. Stap-voor-stap ondersteuning bij het uitvoeren van taken met duidelijke plaatjes en filmpjes.

Carla en Jos zijn laag verstandelijk beperkt en krijgen extra ondersteuning op de dagbesteding.
Lees verder ...

Ambulant

Gebruik de app & online omgeving om cliënten op afstand te begeleiden naar meer zelfstandigheid. Gebruik digitale hulpjes waar de client op terug kan vallen.

Ayoub heeft een licht verstandelijke beperking en autisme. Hij woont in een begeleid-wonen traject.
Lees verder ...
In de praktijk: Woongroep

Diederik heeft downsyndroom hij woont in een semi-ambulante setting. Hij heeft hier een eigen appartement met keuken en badkamer. Eten doet hij in de centrale woonkamer met nog 7 andere bewoners. In de centrale woonkamer hangt een digitaal informatiebord. Hier kan hij heel veel informatie, waar hij normaal vragen over stelt, terugvinden. Diederik vindt het bijvoorbeeld erg belangrijk om te weten welke begeleiders er werken, wat ze gaan eten en welke taken hij moet doen. Wat ook niet mag ontbreken is het weer. Dan weet Diederik namelijk wat hij aan moet trekken en of hij met het taxibusje mag of niet.

Naast het informatiebord maakt Diederik ook gebruik van de app met zijn eigen individuele plan. Hierin staat de dag structuur van Diederik. Hij ontvangt bij elke activiteit of herinnering een alarmsignaal op zijn mobiele telefoon. Hij heeft hiervoor geen hulp meer nodig van zijn begeleider. Diederik leert graag nieuwe dingen, zoals het doen van de was. Hier heeft Diederiks begeleider een stappenplan voor gemaakt in de app met foto’s van de wasmachine waarin hij wast. Hoe handig is dat!

De begeleiders van de groep zijn ook erg blij met MijnEigenPlan. Alle losse pictoborden kunnen van de muur. Er hangt nog maar één scherm met alle informatie op één plek. De begeleiders kunnen het bord al ver van tevoren invullen en dit kost weinig tijd! De bewoners vinden het bord erg interessant, waardoor alle informatie goed wordt opgenomen. En doordat het individuele plan de bewoners helpt met hun dagstructuur hoeven de begeleiders tijdens de normale spitstijden niet meer op 8 plekken tegelijkertijd te zijn om ze te helpen.

Sluit casus

In de praktijk: Dagbesteding

Carla werkt op een dagbesteding. Carla is licht verstandelijk beperkt en krijgt extra ondersteuning bij het werk. Carla vindt het belangrijk dat ze net zo is als anderen. Op de dagbesteding waar Carla werkt hangen informatieborden van MijnEigenPlan en ze hebben tablets liggen met taakgerichte stappenplannen. Op het informatiebord kan ze zien welke begeleiders die dag werken. Ze ziet welke taak ze heeft die dag en hoeveel tijd ze daarvoor heeft. Op het bord staat ook wanneer er pauze is. Dit is erg belangrijk, want dan is er tijd om te kletsen met elkaar. Carla ziet op het infobord dat ze die dag appeltaarten mag maken. Leuk dat is haar favoriet!! Ze pakt de tablet voor het maken van appeltaarten. Deze helpt haar stap voor stap met alle handelingen. Carla gaat enthousiast aan de slag!

Voor de begeleider is MijnEigenPlan een uitkomst. De taken zijn standaard, dus nadat ze de stappenplannen één keer hebben ingebracht kunnen ze er onbeperkt mee werken. Alle medewerkers en alle taken zijn al ingevoerd in de online omgeving. Hierdoor kan de planning op het informatiebord al van tevoren worden ingevuld. Dit scheelt ze veel tijd in de voorbereiding! En doordat de medewerkers dankzij MijnEigenPlan (redelijk) zelfstandig kunnen werken hebben de begeleiders meer tijd voor andere werkzaamheden en ondersteuning.

Sluit casus

In de praktijk: Ambulant

Ayoub heeft een licht verstandelijke beperking en autisme. Hij heeft een klein appartement in het dorp waar zijn ouders en vrienden ook wonen. Ayoub krijgt ambulante begeleiding van Peter. Hij werkt met de app van MijnEigenPlan.

Samen met Peter heeft hij een dagstructuur aangemaakt. Zo weet Ayoub hoe laat hij moet opstaan en hoe zijn ochtend routine eruit ziet. Hierdoor is hij s’ochtends op tijd klaar om naar zijn werk te gaan. Peter stelt doelen met Ayoub. Deze zetten ze samen in het plan.

Ayoub is nogal gevoelig voor beloningen dus stellen ze deze samen vast. Wanneer hij bepaalde taken klaar heeft krijgt hij daar punten voor. Bij 500 punten gaan ze samen naar de McDonald’s. Mooi een stok achter de deur om zijn doelen te halen!

Eerst had Peter picto’s in het plan gezet, maar dat vond Ayoub toch wel kinderachtig. Dus heeft hij allemaal foto’s gemaakt bij de taken. Dit vind hij veel beter.

Peter is ook blij met het plan. Eerder had hij wel eens een afspraak staan met Ayoub en was er niet veel te bespreken. Doordat Peter nu kan meekijken met Ayoub zijn de afspraken veel effectiever.

Sluit casus




Onder andere in gebruik bij:


Maaike werkt al een tijdje met MijnEigenPlan, samen met haar cliënten. Met het informatiebord worden alle cliënten betrokken, ook bij het vullen van het bord.

Het informatiebord is een verrijking qua ondersteuning, maar ook een verrijking in de saamhorigheid met elkaar.

Afgelopen maandag zijn we met een bewoonster van start gegaan. Ze is enorm enthousiast en vertelde me vanmiddag dat ze zo blij is dat alles nu niet meer in haar hoofd hoeft te zitten.
- Angelique ZwinenbergPhiladelphia

Zo werkt MijnEigenPlan op jouw locatie




Online portaal

Werk samen met de client en het netwerk aan dagstructuur & doelen.



Handige app

Dagstructuur met duidelijke stappenplannen, pictogrammen, kleuren en spraak.



Digitale informatieborden

Voorziet in nieuws, diensten & planning voor cliënten en medewerkers op locatie.

Pakketten en prijzen

Er zijn verschillende pakketten beschikbaar.
Wij helpen je graag verder met het advies op maat.

Meer informatie over pakketten »

Helemaal ontzorgd

Wij zorgen er samen met jouw voor dat het een succes wordt op jouw locatie. Dit doen we met:

  • Training op maat
  • Opstartservice op locatie
  • Montage op locatie