Effectief begeleiden op afstand

In deze tijd is het vaak niet mogelijk om naar je ambulante cliënten toe te gaan of is het fysieke contact geminimaliseerd.

Verschillende organisaties gebruiken nu hiervoor MijnEigenPlan online omgeving + apps. MijnEigenPlan biedt je de hulpmiddelen om toch op afstand de benodigde structuur en begeleiding te bieden.

  • Zorg voor duidelijke dagstructuur
  • Begeleiden & meekijken op afstand
  • We helpen je snel op te starten




Hoe werkt het?

Zet eenvoudig de taken klaar in de online omgeving. Je cliënt krijgt een signaal vanaf de mobiele telefoon wanneer het tijd is deze uit te voeren. Dit kunnen de maaltijden zijn, afspraken over persoonlijke verzorging of de huishoudelijke taken.

In de online omgeving kun je in een weekoverzicht zien welke taken zijn gelukt en welke nog wat extra begeleiding vragen.

Met de emotiethermometer krijg je een goed beeld van de gemoedstoestand van de cliënt, die alles via zijn of haar eigen telefoon kan volgen en invullen. Ook dit vind je in een handig weekoverzicht terug.

Je kunt de cliënt en zijn of haar netwerk toegang geven tot de online omgeving, met een eigen inlog. Zo kun je op afstand samen aan de dagstructuur werken, voortgang bewaken en berichten uitwisselen.

Zo ga je van start

Je kunt binnen een uur met één of meerdere cliënten van start met basis dagprogramma. We helpen je graag op weg.

  • Maak een account aan op deze pagina
  • Voeg cliënt toe, maak dagprogramma aan met hulp van kant-en-klare sjablonen
  • Installeer & koppel de app op Android telefoon / tablet of iPhone / iPad van cliënt

Nu kan de client direct van start met een basis dagprogramma. Jij kunt als begeleider in de online omgeving meekijken en bijsturen waar nodig.

Lijkt dit je ook wat voor je eigen cliënten? Neem contact met ons op, we denken geheel vrijblijvend met je mee.

We kunnen je op korte termijn helpen van start te gaan met kant-en-klare dagprogramma's en de juiste ondersteuning.

Bel ons op 085-8882893 of mail ons op info@mijneigenplan.nl