Handleiding




Bekijk ook: Start met het horloge


Probeer de gratis video workshop!

Dagstructuur op een horloge

Let op: wij raden nieuwe gebruikers op dit moment af om te starten met MijnEigenPlan op een smartwatch.

Er zijn op dit moment vrijwel geen geschikte horloges verkrijgbaar en we kunnen correcte werking op toekomstige WearOS horloges (nog) niet garanderen.

Wij raden aan om in plaats van MijnEigenPlan op een horloge te testen met een compacte Android telefoon of een tablet op een vaste plek in huis.

Je dagstructuur altijd dichtbij om je pols; hoe mooi is dat? Door een smartwatch te gebruiken met MijnEigenPlan is dat mogelijk!

De smartwatch uitbreiding van MijnEigenPlan laat steeds de huidige taak of herinnering uit de dagplanning zien op het horloge. Met een pictogram, foto en / of aftelbalk.

Wanneer een nieuwe activiteit start gaat er een tril- of geluidalarm af en verschijnt de volgende activiteit in beeld. Door even de wijzerplaat aan te raken zie je kort de volgende activiteit in beeld komen.

Hoewel de smartwatch gekoppeld moet zijn aan een Android telefoon of tablet kan deze ook zonder verbinding functioneren. De dagplanning loopt gewoon door. Om de planning te verversen heeft het horloge wél verbinding nodig met de smartphone, direct of via internet.

Hoe werkt het

Om de smartwatch te kunnen gebruiken met MijnEigenPlan heb je een aantal dingen nodig:

  • Horloge: een horloge van het "WearOS" type. Er zijn verschillende merken en typen beschikbaar.
  • Telefoon of tablet: een Android tablet of telefoon waaraan het horloge is gekoppeld.
  • MijnEigenPlan: bij elk MijnEigenPlan abonnement kun je de app op het horloge gebruiken.

In de online omgeving van MijnEigenPlan begin je met het maken van een duidelijke weekstructuur. Via de MijnEigenPlan app op de telefoon wordt deze naar het horloge gesynchroniseerd.

Op het horloge gebruik je vervolgens de MijnEigenPlan wijzerplaat, die laat steeds met een pictogram de huidige activiteit zien.

Van start met het horloge

Heb je een geschikt horloge? Dan vertellen we hier hoe je in enkele stappen van start gaat.

  • Stap 1 Installeer op de telefoon of tablet de "WearOS" app voor het verbinden van het horloge
  • Stap 2 Koppel met behulp van de "Google Wear" app het horloge aan de telefoon of tablet
  • Stap 3 Zorg ervoor dat het horloge alle updates heeft ontvangen en geïnstalleerd
  • Stap 4 Installeer de MijnEigenPlan app op de telefoon of tablet.

  • Stap 5 Installeer ook op het horloge zelf vanuit de "Play Store" app uit het menu "Apps op je telefoon" op het horloge de MijnEigenPlan wijzerplaat

Let op: je kunt de app niet vinden wanneer je in de app store zelf zoekt; installeer de app in plaats daarvan vanuit het menu "Apps op je telefoon"!


  • Stap 6 Activeer de MijnEigenPlan wijzerplaat op het horloge door op de wijzerplaat naar links te swipen

Nu kun je op de MijnEigenPlan app inloggen met dezelfde gegevens als waarmee je het account hebt aangemaakt.

Heb je al een planning gemaakt in de online omgeving? Als het goed is verschijnt deze nu ook automatisch in de app en ook op het horloge.

Tip: Kies in de app op de telefoon of tablet de optie "Verversen" om handmatig de planning naar het horloge te sturen.
Tip: Zet "Altijd scherm ingeschakeld" in het instellingen van het horloge aan zodat de gebruiker ten alle tijden meldingen krijgt
Tip: Wil je geen dubbele meldingen? Zet dan "Meldingen" in de instellingen van de RoutineFactory app op de telefoon uit. Je krijgt dan alleen een signaal van de wijzerplaat op het horloge.

Veel gestelde vragen

Ik zie geen pictogrammen op het horloge hoe komt dat?

Kies hiervoor in de app op de telefoon of tablet in het menu voor de optie "Verversen". Als het goed is zie je pictogrammen dan vanzelf verschijnen.

Kan ik wisselen tussen een digitale klok of een analoge klok?

Ja dat kan, in de app instellingen op de telefoon of tablet kun je verschillende weergaven instellen voor de klok. Of de klok helemaal weglaten.

Waarom hoor ik geen geluidsignaal?

Staat de telefoon op stil? Dan hoor je ook geen alarm geluiden op het horloge. Dit kan ook komen doordat de "Niet storen" mode ingeschakeld is.

Een taak of herinnering beschrijving staat dubbel in beeld of blijft in beeld staan.

Dit komt vaak doordat gewone meldingen op de telefoon ook op het horloge worden weergegeven. Denk bijvoorbeeld aan een e-mail die binnenkomt. Je kunt de dubbele meldingen voorkomen door in de Wear app meldingen uit te schakelen voor de RoutineFactory app. De meldingen via het horloge komen dan nog maar één keer binnen.

Werkt het horloge ook door als niet bij de telefoon of tablet in de buurt is?

Jazeker, het horloge kan zelfstandig de planning afspelen. Het is dus niet nodig altijd de telefoon of tablet mee te nemen. Wanneer de telefoon of tablet en het horloge af en toe bij elkaar in bereik zijn is dat voldoende, zodat de planning op het horloge kan worden geupdate.

Kan ik ook een Apple Watch gebruiken?

De apple watch laat een alarm voor een herinnering of taak wel zien op het horloge. Echter blijft deze niet in beeld staan en is ook geen aftelbalk zichtbaar. Ook is het nodig dat er een verbinding tussen de iPhone en het horloge blijft. We hebben geen speciale app voor de Apple Watch.

Kan ik een Google Wear horloge ook met mijn iPhone gebruiken?

Hoewel de meeste Google Wear horloges ook prima te gebruiken zijn met een iPhone is dit helaas niet mogelijk i.s.m met de MijnEigenPlan app. Je hebt dus altijd een Android telefoon of tablet nodig.

Kan ik het horloge ook zonder telefoon of tablet gebruiken?

Het is nodig om altijd per horloge ook een telefoon of tablet te beschikbaar te hebben. Deze hoeft echter niet altijd in de buurt te zijn bij het horloge. Het is met name nodig dat het horloge bij wijzigingen in de planning regelmatig bij de telefoon of tablet in de buurt is om te kunnen synchroniseren.

Heb je nog vragen? Neem contact op, we helpen je graag verder!