Hulp bij storingen

Ervaar je een storing met jullie digitale informatiebord? Wij helpen je graag snel weer op weg!

We lopen graag een aantal zaken met je door. Vaak zijn storingen eenvoudig te verhelpen. Lukt het niet met onderstaande stappen? Dan helpen we je graag via telefoon, videoverbinding of per e-mail verder.

We hebben geen beeld

Staat jullie computermodule ingeschakeld?

De computermodule is een vierkant kastje (vaak) achter het scherm is geplaatst. Mogelijk staat jullie computermodule uit.

Controleer of de computermodule is ingeschakeld. Er zijn verschillende soorten computermodules, zie hieronder hoe je dit kunt controleren voor jullie module:

Controleer of er een blauw lampje brandt. Brand deze niet? Druk dan op de aan knop en kijk of er een blauw lampje aangaat.
Controleer of er een wit lampje brand op 1 van de hoeken.. Brand deze niet? Druk dan op de aangegeven hoek.

Gaat de computermodule nu aan? Dan zou je (na enkele seconden) weer beeld moeten hebben.

Heeft dit het probleem opgelost?

Er brand geen lampje op de computer module

Zijn de stekkers goed aangesloten & staat er stroom op het stopcontact?

Soms wil het gebeuren dat er een stekker niet goed contact meer maakt, controleer de volgende punten:

Zit de stekker van het informatiebord goed in het stopcontact?
Staat er stroom op het stopcontact? Controleer dit door een ander apparaat met het stopcontact te verbinden waar normaal het informatiebord op aangesloten is.
Maakt de voedingstekker van de computermodule goed contact? Controleer dit door de ronde voeding plug die de zijkant van de computermodule in gaat aan te drukken.

Zie ja na het controleren van deze punten een lampje branden?

We hebben geen beeld

Staat jullie scherm ingeschakeld?

Mogelijk is jullie scherm niet ingeschakeld. Controleer met de stappen hieronder of dit voor jullie het geval is:

Heeft jullie scherm een rij knoppen aan de rechter-achterkant van het scherm? Druk dan de bovenste knop in.
Heeft jullie scherm touch-knoppen op de zijkant? Druk dan op de aangegeven "knop" in.
Heeft jullie scherm touch-knoppen op de voorkant? Raak dan op de aangegeven "knop" aan.

Als het goed is zie je een lampje branden aan de achterkant of op de onder-rand aan de voorkant van het scherm.

We hebben geen beeld

Staat er stroom op het scherm?

Er zit bij bepaalde schermen een aan/uit tuimelschakelaar aan de onderkant van het scherm. Staat deze bij jullie mogelijk op "Uit"? Zie afbeelding hieronder.

Zit de stroomstekker goed verbonden onderin het scherm? Soms is deze (iets) los geschoten. Druk deze dan stevig aan.

We hebben geen beeld

Staat jullie scherm op de juiste ingang?

Het scherm heeft meerdere ingangen (aansluitingen), mogelijk zit jullie computermodule op ingang 1 terwijl het scherm op ingang 2 staat.

We kunnen dit controleren via de instellingen van het scherm:

Open het instellingenmenu van het scherm via de aangegeven knop op de achterkant

Kies nu de juiste ingang "HDMI 1".

Gebruik hiervoor de pijltjes toetsen aan de voor-, zij- of achterkant van het scherm.

Tip: op bepaalde type schermen kun je met touch een andere ingang kiezen.

Tip: op bepaalde type schermen is een afstandsbediening meegeleverd, hiermee kun je eenvoudiger een andere ingang kiezen via de "Input" knop op de afstandsbediening.

Stond het scherm nog op standby? Dan moet je soms twee keer op de aangegeven knop drukken met 5 seconden tussenpozen.

Staat als ingang "HDMI 1" gekozen? Indien niet het geval: kies deze ingang. Staat de ingang al op "HDMI 1"? Probeer dan een van de andere ingangen.

Hebben jullie nu beeld?

We hebben geen spraak

Staat spraak ingeschakeld op jullie informatiebord?

Je kunt dit inschakelen in de informatiebord instellingen:

Je kunt deze instellingen vinden door als locatie beheerder op een laptop of tablet in te loggen op mijneigenplan.nl; vervolgens navigeer je naar het bord en kiest "Bord bewerken". Hier vind je "Bord instellingen".

Na het inschakelen van deze instelling kan het tot 30 minuten duren voordat de spraak gaat werken.

Is het probleem opgelost?

We hebben geen geluid

Staat het geluid goed ingeschakeld op jullie informatiebord?

Je kunt dit inschakelen in de informatiebord instellingen:

Roep het instellingen menu van het scherm tevoorschijn met de aangegeven knop.

Navigeer naar de geluid instellingen (het muzieknoot symbool) en controleer of de instellingen overeenkomen met de afbeelding hiernaast.

Heb je een afstandsbedieding bij het scherm? Daarmee kun je eenvoudiger door het menu navigeren.

Hebben jullie geen afstandsbedieining bij het scherm gekregen? Je kunt dan het menu met aanraken bedienen.

Let op: De instelling "Geluid uit" moet op "uit" staan. Deze instelling kan verwarrend overkomen!

Hebben jullie nu weer geluid op het scherm?

Verbindingsproblemen

Is er een probleem met de internetverbinding?

Zie je een van de meldingen hiernaast? Het bord heeft dan geen (goede) internet verbinding.

Voor een correcte en betrouwbare dagelijkse werking is een stabiele internetverbinding zeer belangrijk.

Heb je op andere plekken in het gebouw ook problemen met de internetverbinding, bijvoorbeeld via WIFI?

Neem dan eerst contact op met jullie internet IT afdeling of de leverancier van de internet verbinding. (Denk aan Ziggo, KPN)

Opgelost?

Fijn dat het probleem is opgelost!

Komt het probleem vaker terug? Neem dan zeker contact met ons op. We helpen je graag verder.

Neem contact met ons op

We kunnen je probleem helaas niet oplossen met deze stappen. Zou je contact met ons op willen nemen? We helpen je graag verder.

Dit mag via:

Stuur een e-mail naar info@mijneigenplan.nl

Plan direct een online video sessie

Telefoon: 085 888 2893 (Tijdens kantoor tijden. Geen gehoor? Spreek dan de voicemail in, dan bellen we je snel terug.)


Stap terug | Opnieuw beginnen | Alles tonen